Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Εργαστήριο Δημοσιογραφικών Σπουδών και Επικοινωνιακών Εφαρμογών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οι μεγάλες παραγωγές μπορεί να έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος λόγω των ταξιδιών, της μεταφοράς εξοπλισμού, της κατανάλωσης ενέργειας και της κατασκευής σκηνικών. Αλλά ο βασιλιάς μεταξύ των παραγόντων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, και κοινός για τις παραγωγές όλων των μεγεθών, είναι τα καύσιμα που καταναλώνονται για την παραγωγή…

Παιδιά, Έφηβοι και Ειδήσεις: Τι σημαίνει η ενημέρωση στην εποχή του TikTok – Δεδομένα από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΠΑΙΔΙΑ, ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ TIKTOK – ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Η σχέση των παιδιών και των εφήβων με τις ειδήσεις απασχολεί ολοένα και περισσότερο τη διεθνή επιστημονική και δημοσιογραφική κοινότητα. Πώς αντιδρά το νεανικό κοινό στην ειδησεογραφική πληροφορία; Ποιες είναι οι επιπτώσεις της έκθεσής του σε περιεχόμενο ειδήσεων και τι προσδοκά από αυτό; Το άρθρο που ακολουθεί συνοψίζει τα κυριότερα ευρήματα…

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Μεταξύ του 2019 και του 2023, σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου, το μερίδιο των γυναικών επαγγελματιών στην παραγωγή ευρωπαϊκής τηλεοπτικής και streaming μυθοπλασίας ανήλθε στο 27%. Τρεις αθροιστικοί παράγοντες ισχύουν για τους περισσότερους από τους ρόλους που αξιολογούνται στην παρούσα έκθεση: α) Χαμηλό…

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Νέα έκθεση από Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο παρέχει μια ανάλυση των ταινιών και του τηλεοπτικού περιεχομένου που μεταδόθηκαν το 2023 από ένα δείγμα 1.663 ευρωπαϊκών τηλεοπτικών καναλιών από 25 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή 436.000 μεμονωμένες εκπομπές. Τα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν: Πάνω από 138.000 διαφορετικά έργα (όλων…

Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟ 2024

Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟ 2024

Παρά τις δυσκολίες, η ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή παραμένει μια σημαντική δύναμη στον παγκόσμιο κινηματογράφο, με αναρίθμητες επιτυχίες και αναγνωρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ. Ωστόσο, το χάσμα στην παγκόσμια απήχηση παραμένει αισθητό, με τις αμερικανικές παραγωγές να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Σύμφωνα με τις πρώτες…

ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΔΥΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΔΥΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ

Οι απόψεις των Αμερικανών για δύο εξέχοντες ηγέτες της τεχνολογίας, τον Έλον Μασκ και τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές, με την κοινή γνώμη να κλίνει περισσότερο προς το αρνητικό παρά το θετικό. Συγκεκριμένα, ο Μασκ εμφανίζεται ως μια εξαιρετικά πολωτική προσωπικότητα. Οι Ρεπουμπλικάνοι τείνουν να τον βλέπουν θετικά, ενώ…

Η Αισιοδοξία Επιστρέφει στον Κλάδο της Διαφήμισης

Η ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Το 31ο Κύμα της έρευνας FORECOMM_s επιβεβαιώνει ότι το 2024 κλείνει με έντονα θετικές προοπτικές για τον κλάδο της επικοινωνίας και του marketing, καθώς η αγορά δείχνει ισχυρή δυναμική ανάπτυξης. Οι συνολικοί προϋπολογισμοί marketing ενισχύονται, οι διαφημιστικές εταιρείες καταγράφουν αυξημένη ζήτηση για τις υπηρεσίες τους και η γενικότερη…

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Οι ψηφιακές πλατφόρμες κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό στις δημοκρατίες μας; Και τι πρέπει να κάνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής γι’ αυτές; Αυτά ήταν τα κεντρικά ερωτήματα για μια πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ρόιτερ σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης και τη δημοκρατία.

Στην έρευνα, οι μελετητές ενδιαφέρονται να διακρίνουν πώς το κοινό σε…

Η Σαθρή «Αρχιτεκτονική» ενός Γενναίου Ψηφιακού Κόσμου

Η ΣΑΘΡΗ «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ» ΕΝΟΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Άρθρο του Αχιλλέα Κραδημητρίου

Όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπήκαν στη ζωή μας κάποιοι ίσως πίστεψαν ότι θα πάψει να ισχύει – ή έστω θα μετριαστεί – στο πεδίο της (διαμεσολαβημένης) επικοινωνίας η λεγόμενη «σπειροειδής γραμμή της σιωπής», δηλαδή η τάση των ατόμων -σε ορισμένα κοινωνικά πλαίσια- να αποφεύγουν να σχολιάζουν ή να…