Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Εργαστήριο Δημοσιογραφικών Σπουδών και Επικοινωνιακών Εφαρμογών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Οι περισσότεροι πολίτες ανησυχούν παρά είναι ενθουσιασμένοι για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, και περισσότεροι εμπιστεύονται τη χώρα τους και την ΕΕ για τη ρύθμισή της παρά τις ΗΠΑ ή την Κίνα. Καθώς η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται ραγδαία, οι περισσότεροι άνθρωποι σε 25 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι έχουν…

ΤΡΕΜΟΣΒΗΝΟΥΝ ΤΑ «ΛΑΜΠΕΡΑ ΦΩΤΑ» ΤΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

ΤΡΕΜΟΣΒΗΝΟΥΝ ΤΑ «ΛΑΜΠΕΡΑ ΦΩΤΑ» ΤΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

Για περισσότερο από έναν αιώνα, η λέξη «Χόλιγουντ» ήταν συνώνυμη με τον κινηματογράφο, αποτελώντας το παγκόσμιο κέντρο της οπτικοακουστικής παραγωγής. Ωστόσο, αυτή η πραγματικότητα αλλάζει ραγδαία. Η τηλεοπτική και κινηματογραφική παραγωγή μετατοπίζεται πλέον σε άλλες πολιτείες των ΗΠΑ και χώρες διεθνώς, ωθώντας την άλλοτε παντοδύναμη…

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ Κ. ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΑΠΘ, Κ. ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΑΜΝΑΚΗ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ Κ. ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΑΠΘ, Κ. ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΑΜΝΑΚΗ

Στο πλαίσιο της επέκτασης της ακαδημαϊκής τους συνεργασίας, ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Δημοσιογραφικών Σπουδών, καθηγητής κ. Στέλιος Παπαθανασόπουλος, και ο καθηγητής του ΑΠΘ, κ. Αντώνης Σκαμνάκης, πραγματοποίησαν εργασιακή συνάντηση στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η συνάντηση εστίασε στη συνδιοργάνωση τριών βασικών…

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Καθώς όλο και περισσότεροι οργανισμοί ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) σε κρίσιμες επιχειρησιακές λειτουργίες, μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι τεχνολογικοί ηγέτες στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε λύσεις ΤΝ ανοιχτού κώδικα για την ενίσχυση των τεχνολογικών τους υποδομών. Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα αποτελεί διαχρονικά θεμέλιο του…

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΩΝ

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΩΝ

Καθώς η αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών on-demand ωριμάζει σταδιακά, ο ανταγωνισμός στο πεδίο της διαφήμισης εντείνεται σημαντικά. Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου, διάφορες κατηγορίες φορέων που δραστηριοποιούνται στο οπτικοακουστικό πεδίο διεκδικούν μερίδιο από τη διαφημιστική δαπάνη: Τηλεοπτικοί…

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο εξέδωσε νέα μελέτη με τίτλο «Κρατικές ενισχύσεις και οπτικοακουστικός τομέας» στην οποία διερευνά την έννοια των κρατικών ενισχύσεων για τη στήριξη της δημιουργίας και της διανομής ταινιών, σειρών και άλλου οπτικοακουστικού περιεχομένου στην Ευρώπη.

Η μελέτη εξετάζει επίσης το νομικό πλαίσιο που…

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΡΟΗΣ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΡΟΗΣ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξάγαμε αναφορικά με τους διαδικτυακούς δημοσιογράφους ροής, διαπιστώνεται μια αυξανόμενη τάση αυτοματοποίησης της δημοσιογραφικής εργασίας και της μαζικής υπερπαραγωγής και αναπαραγωγής περιεχομένου, με σκοπό την εξυπηρέτηση μιας δημοσιογραφίας που καθοδηγείται από την ταχύτητα. Ο ρόλος του δημοσιογράφου ροής…

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ

Η κατανάλωση βίντεο κατά παραγγελία μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών (SVOD) στην Ευρώπη παρουσιάζει έντονη συγκέντρωση. Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητήριο, τρεις κύριες πλατφόρμες —Netflix, Prime Video και Disney+— συγκεντρώνουν το 85% του συνολικού χρόνου παρακολούθησης. Παράλληλα, η κατανομή των ειδών…

ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ, ΧΑΜΗΛΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2025

ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ, ΧΑΜΗΛΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2025

Ανεπαρκής πολυφωνία, πολιτική πίεση, χαμηλή εμπιστοσύνη είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το τοπίο των ΜΜΕ στην Ελλάδα το 2025, σύμφωνα με τα ευρήματα της τελευταίας ετήσιας έρευνας του Κέντρου για την Πλουραλιστική και Ελεύθερη Ενημέρωση (CMPF). Η αξιολόγηση του Παρατηρητηρίου του Πλουραλισμού των Μέσων Ενημέρωσης (Media…